Sunday, February 17, 2013

KUNYIT

Salam bersiaran kawan,

Lama rasanya tidak bersiaran. rindu membuatkan saya berhenti fokus tentang kehidupan dan kembali ke dunia maya ini. Bukannya saya tiada masa untuk online tapi ketumpuan saya tidak kearah mengumpul bahan untuk diblog kan. akibatnya terkuburlah blog saya yang hangat-hangat taik ayam ni. tapi tak pe boleh buat baja kan? hahaha..


Kunyit 












Banyak khasiat kunyit yang kita perlu tahu. Dalam kunyit ada satu nutrien iaitu curcumin yang boleh mencegah kanser. Ada zat besi ada kalium dan ada vitamin B6. Bestkan.

cara penanaman senang sahaja. Saya guna anak pokok saja. Tanah campur. dan seminggu sekali baja. Siram setiap hari kerana kunyit memerlukan air yang banyak. Perasan tak yang kunyit boleh hidup segar bugar dalam keadaan tanah yang berair seperti di limbah. 






No comments:

Post a Comment