Wednesday, February 12, 2014

Lobak Merah ( Bacaan: Carrot)






kecil je kan? tapi ini la yg ada. Yang lain lebat daunnya tapi tak ada pon lobaknya.

Walaupon kecil tapi saya sangat puas hati. Kecil-kecil ini pun saya dah rasa bangga. Rasa kerek sikit. Ehemm.

Anda nampak tak saya tanam garfu? itu adalah untuk mengelakkan kucing atau ayam lepak kat dalam bekas itu. Almaklum la tempat camtu kan diorang suka guling-guling. 

Asal usul benih ini saya dapat dari adik saya yang berlajar di Republic Czech

Jangan tanya saya kenapa dipanggil lobak merah padahal warnanya jingga atau oren. Sebab saya tak tahu la kenapa.

Bagus lobak ini untuk mata. Sebab dia ade vitamin A. Vitamin A dalam lobak antara fungsinya adalah membina pigmen bagi penglihatan pada waktu malam. Itu sebablah mak-mak kita bagi kita makan lobak dari mula kita makan bubur semasa bayi hinggalah sekarang. Dan nak dijadikan cerita anak saya, Lisa saya bagi dia makan bubur yang ada campuran lobak ini, malam-malam dalam bilik tidur yang gelap dia boleh nampak puting dia dimana. Sungguh! Memang betul. 

Bukan mata saja lobak juga anti kanser, boleh kurangkan kolestrol, boleh kurangkan gula dalam badan, mengurangkan risiko sakit jantung dan menbantu penghadaman.

3 comments:

  1. Carrot baja tak boleh banyak nanti subur daun je.
    bagus kira hasilnya ada isi tanam dalam pot lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. ooooo...patutla..yg lain sume lebat daun..ha r seronok tanam carrot..xde banyak masalah..skrg tengah semai benih lagi..

    ReplyDelete