Monday, March 23, 2015

KEMBALI setelah lama menyepi

Salam bersiaran.

Tak sangka untuk amik mood menulis kali ini lama sungguh.

Ada sesekali jenguk blog ini tapi tengok2 aje. Banyak jugak pageviews kat pembelian online. Setiap hari ade saje yg pageviews.

Pembelian online baca disini.

Untuk pembuka mukadimah saya tertarik untuk memudahkan jalan cerita pembelian online anda dalam pencarian pokok-pokok dan biji benih.

Sumber pertama.
Kebun Bahagia Bersama. Link

Anda akan berkenalan dengan pokok-pokok nadir (seperti namnam, kuning telur, ceri terengganu), pokok-pokok bunga, pokok herba dan bermacam biji benih dan ilmu yang tukang kebun kongsi bersama. Hebatkan?

Dalam blog ini anda akan dapati komen-komen dari satu kumpulan ibu-ibu yang mempunyai minat yang sama dan menyokong antara satu sama lain.

Sumber kedua.
Cikgu Fauzan. Link

Taman temperate. Dah tentu jual pokok yang temperate. Seperti pokok lai, epal, pear, dan plum. Cikgu juga adalah pakar pokok tin. Malah baru-baru ni dia menjual pokok kurma. Selain itu anda akan nampak keterujaan beliau dalam mengumpul koleksi pokok-pokok yang tak pernah ada di Malaysia seperti seperti Jaboticaba. Hebatyer pokok ini dalam 9biji ade 9rasa dan berlainan warna. Subahanallah! hebat.

Sumber ketiga.
Puan Maizah. Link

Sape tak kenal kan dah beberapa kali masuk TV. koleksi pokok tin banyak. Bermacam-macam jenis. Ada juga mnjual pokok epal dan angur.

Sumber keempat.
Tanam Sendiri. Link

Blog ini adalah blog yang terawal yang saya kenal. Dari menjual biji-biji benih, anak-anak pokok sehingga mengeluarkan beberapa buku.

Sumber kelima. link
Semua Menjadi

Orang Ipoh. Pembelian pokok kemunting memperkenalkan saya dengan empunya blog.

Sumber ke enam. Link
Saloma

Ladang anggur yang terkenal di Manjung/Sitiawan. Terletak di Lekir. Sekampung dengan saya. Kalau Hari Peladang tu tempat kak Saloma la ramai orang. Teruja kan sebab pokok-pokok kak saloma kan lain dari yang lain.

Sumber ketujuh.
Link

Saya adalah orang yang selalu intai blog yer. Belum berkesempatan membeli pokok. Anda pasti teruja dengan koleksi yang ada. pokok kiwi pon ada tau! pokok zaitun lah yang saya idam-idamkan tapi tak tau berapa harganya.

Sumber Kelapan.
Stevia Healthysweetness. Link

Anda akan dapat lagi banyak pokok nadir atau pokok yang anda tak pernah dengar seperti pokok peanut butter, pokok longan brazil, pokok vanila dan macam-macam lagi. Pasti anda sangup berhabis duit untuk pokok-pokok tersebut. Memang terbaik!

Sumber kesembilan.
Joe Jalil. Link

Kepada anda yang sukakan konsep hidroponik. Anda belilah disini. Perkenalan saya dengan Abang Joe ni bermula minat menanam pokok stoberi. Sekarang dah jadi tokey produk hidroponik. Sangat-sangat terbaik.

Sumber kesepuluh.
Link

Yang ini lagi best. Dia jual biji benih je. Bermacam-macam bunga, herba, pokok sayur yang anda pasti suka. sepeket hanya rm2! berbaloi-baloi.

Rasanya ini saja la link yang akan menambah keterujaan anda untuk menanam. Bak kata pepatah melayu berbudi pada tanah ada manfaatnya.

Saya berharap perincian ini dapat membantu anda. kalu ada link yang hendak anda kongsikan sila la beritahu saya.

5 comments:

  1. As salam..saya nazri...nak tanya..cik beli keratan anggur indonesia..melalui blog mana ya...tq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. keratan anggur saya beli dengan kak saloma. link blog dia ada diatas di sumber ke enam. ladang anggurnya ada di lekir, sitiawan perak. Kalau cari keratan anggur indonesia saya tak tahu la. sebab anggur yang saya tanam saya beli dengan kak saloma.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Salam Bahagia Ratu,

    Thank you very much for the shout out dear.

    ReplyDelete