Thursday, August 15, 2013

Sawi

Haaa tu dia. Hari ini saya buat maraton. Mencurah-curah idea pulak tu. Haish!

ini cerita yang ke 4. SAWI.



 ini sawi yang saya tanam dirumah saya. tip nya kalau nak masak jangan ambil semua. ambil daun yang dibawah tinggalkan pucuknya. Sebab dia akan mengeluarkan lagi daun.

ini yang saya tanam di rumah mak. Habis dimakan ulat. Mak cakap macam mana nak makan ni. Saya cakap ini lah sawi yang best in the world. terhindar dari racun serangga. Biasalah tanam ditanah dalam persekitaran yang luas banyaklah ulat dan serangga yang hinggap.

tip yang saya bagi kalau anda nak amik daunnya pastikan anda masak pada hari itu juga. Sebab ai akan cepat layu kalau nak masak keesokannya dah tak best.

tip yang kedua. Tanam dalam pasu senang untuk dijaga. Bagi sayalah.


No comments:

Post a Comment